I väntan på Godot!




Biljetterna har kommit och den 11 juni smäller det!
Det är då jag ska få se the one and only Persbrandt tillsammans med Johan Rabaeus i pläsen I väntan på Godot!
Jag satte mig och googlade i hopp om att läsa mig till lite av vad den handlar om, lite mer än det folk sagt om att det är en pjäs med två män som väntar på Godot! Men så mycket mer fann jag inte. Dock stod detta på Wikepedia

Vad pjäsen handlar om, om den handlar om något, har tolkats på många olika sätt. Beckett visar oss i alla fall livet och det ännu icke bestämda och avgjorda. I det obestämda ligger det hoppfulla och det som gör att människan förblir människa.

Det räckte för att jag ville se den! Jag tar med mig C och vi får väl se vad hon tycker :P Men för mig ska detta bli en upplevelse utöver det vanliga. Dels för Persbrandt med också pjäsens karaktär. Jag har ju en tendens att tycka om sånt som många i min närhet bara tycker är märkligt eller oförståeligt. Längtar det gör jag och ni kommer nog få höra mer om det här!
Bilden är hämtad här http://www.stadsteatern.stockholm.se/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0