Mikke Persbrandt...

Alla som känner mig, mer eller mindre, vet vad jag känner för denna man.
Inte bara att jag tycker han är skitsnygg =) Utan att jag beundrar honom som person.
Det kan vara av denna anledning som min mobil skrek till ett antal gånger i kväll då han är på SVT i "Detta är ditt liv"! Tack för det!!!
Han fascinerar mig, hans ögon som alltid är närvarande, blicken som tränger sig igenom det mesta. Hans sätt att bemöta människor, det han berättar, hans erfarenheter, hans liv. Jag vet att det bara är en del av honom man ser via media men jag är övertygad om att han i dem delar han får en chans är i alla fall en del av sitt sanna jag.
Min dröm är att en dag få sitta ner och samtala med honom. Den drömmen kommer nog aldrig slå in, men det är den starkaste drömmen jag har. Det finns ingenting man inte kan göra är något han vuxit upp med och det är något jag ska försöka tänka på i mitt liv. Som han sa i sitt sommarprat "Ingenting är säkert och allt är möjligt"
Han är den starkaste förebilden för mig just nu i mitt liv och har så varit under många år.
Jag kanske låter helt oseriös och som om jag vore 15 år och han var min största idol men för mig är han verklig, mänsklig och jag låter inte det stiga mig åt huvudet. Jag vet vad han betyder för mig i mitt liv och det är vad som räknas. Den Mikke jag såg på SVT i kväll är den Mikke jag ser upp till, den omtänksamma lite blyga killen med ett hjärta fyllt av bekymmer och guld. Missa du det så kan du se det på svt play!
Ingenting är säkert och allt är möjligt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0