Att leva i nuet...

Hej!
Idag på jobbet när jag ringde till en redovisningsbyrå visade det sig att hon hade lagt ner och numera jobbar med terapi. Det blev ett långt och oerhört intressant samtal om att försöka leva i nuet och se det positiva i saker.
Det där med att leva i nuet och inte bekymra sig i förväg är något jag ständigt arbetar med och lite då och då får en påminnelse om. Jag tror att jag blivit bättre men det är ju så svårt.
Hur ofta tänker man inte på alla måste, allt som ligger framför och även bakom, alla samtal som ska ringas, folk man ska hinna träffa, ja listan kan göras lång. Så idag fick jag mig ett oerhört givande samtal och jag vill nu påminna oss alla om att försöka iaf någon gång varje dag leva i nuet, kanske när du träffar en nära vän eller bara sitter för dig själv i tystnaden, försök att inte påminna dig om alla måsten utan bara andas en stund och känn hur skönt det är att faktiskt stanna upp en stund. Dem gånger när jag har lättast för att stanna upp är ute vid en fantastisk solnedgång
då är det svårt att tänka på något annat...
Den här solnedgången har en speciell betydelse för mig då jag delade den med en nära vän och ett stilla tapto på trumpet, då fanns inget annat än stillheten och nuet i att bara vara.
Detta var dagens filosoferande och samtalet idag gjorde verkligen min dag!
Nu blir det sova =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0