Herre, för var dag

Herre för vad dag du ger,
visa mej så att jag ser,
vägen du vill jag skall gå,
låt din vilja ske.
Så att varje dag jag kan,
bli ett redskap för din hand,
hjälpa andra tjäna dej,
leva för ditt rike på vår jord.

Herre för vad dag du ger,
får jag kraft att orka med,
när det mörknar och blir svårt,
vet jag ändå att,
I min svaghet bär du mej,
all min trygghet finns hos dej,
där kan ingenting som finns,
skilja mej från kärleken du ger.

Hans Dahlin

Nu är jag hemma efter en härlig höstfest där vi sjöng bl.a. sången ovan som blev en personlig favorit, oerhört vacker. Sitter o ser på Vänner, dricker te och tittar på alla mina levande ljus. Det är skönt att vara hemma...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0