Jag finns kvar =)

Hej hej!
Nu var det ett litet tag sen jag skrev sist men här kommer en liten uppdatering från igår och idag!
Igår gick jag upp 6.30 för att åka iväg o skriva högskoleprovet. I ett enda lemmeltåg gick vi, ca 30 pers, av 17 bussen, över drottningtorget, på 11an, av på vasa viktoria och upp till skrivsalen =) Såg nog ganska festligt ut med så många människor var av få pratade med varandra! 8.30 började det och efter 1a delprovet kom, till min stora glädje och lättnad, K fram till mig! Hon var också där och skrev =) Trevligt att få sällskap en sådan dag! Sen flöt det på, prov efter prov, varav ett var sjukt svårt (fick sen veta att det var ett testprov som tur var =) ), vi åt lunch, drack kaffe, åt bananer och blev mer o mer mosiga i huvudet.
Kl. 16.15 var vi klara, ganska så trötta o mosiga gick vi tillsammans till kyrkan. Därefter åkte K hem till sig o jag satte mig för att invänta folk som skulle med till VG. Em kom och vi bara skratta =) Hon hade också gjort det och vad kunde man göra om inte skratta =)
Vid 17.30 åkte vi + C och S till VG där vi mötte upp J, E och P1!
Sen hade vi en mysig kväll, gick ner till havet


Det var så stilla och härligt vid havet!
Sen grillade vi, åt korv med bröd och banan med choklad i 11an!
Det var för kallt för att sitta ute o äta!
Hem kom jag först vid 00... då möttes jag av två brandbilar o en ambulans, med hjärtat i halsgropen fick jag sen veta till min lättnad att det bara hade varit en liten brand i någon kudde eller nått. Så jag kunde ganska snart gå o lägga mig.
Så till dagens äventyr.... :P
Vaknade vid vad jag trodde var kl. 9, duschade och vid 9.20 satte jag mig vid facebook och såg till min förfäran och tur att E hade skrivit som status "undrar hur många som kommer komma en timma försent till kyrkan idag pga sommartid".
Jag tittade då, i någon form av total skräck, upp på dator klockan som då visade 10.25....
Efter vad som kändes en evighet förstod jag vad som hänt och att jag nu inom 35 min skulle vara i kyrkan o ha ingångsord och bön.... Ingen rolig känsla alls för er som inte upplevt det.
Som tur var hämtade jag mig, fick tag i M som sa till R att komma och hämta mig. Så 10.50 sprang jag in i kapellet, med kläder på och kunde sen medverka i gudstjänsten... Men usch och fy vilken morgon.... Snacka om total panik...
Tack R än en gång för att du kom o hämtade mig och tack M för din tillpiffning o hemkörning =)
Det var rena turen att R var hemma för det är han väldigt sällan... tack... =)
Sen har resten av dagen varit lugnare! Efter att jag blivit hemkörd av M har jag städat, ätit lax med potatismos, fetaost, tomat och vitlökssås =) Lyssnat på På minuten och tagit det lugnt!
Aldrig mer glömma vinter och sommartid...illa....
Oj, vad långt detta blev, det har varit en händelserik helg =) 
Kram 
Ps. missade ni Så ska det låta i fredags så se det på svt.se! Min gamla danslärare David Lindgren var med! Han är så fantastiskt duktig o grym på att både dansa o sjunga!!! =) se det!!! Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0