Hemtenta!

Hej hej!
Sitter o ska precis skriva dem första raderna på min essä! Samtidigt ljuder operan ur mina högtalare o fåglarna kvittrar utanför fönstret! Kaffet har kallnat men är gott ändå =)
Essän kommer att försöka besvara följande socialpsykologisk fråga:
"Varför tycks det finnas så lite utrymme för lek i det samtida samhället?"
Jag kommer ta min utgångspunkt i Johan Asplunds resonemang om bl. a social responsivitet och asocial responsivitet.
Därefter kommer jag knyta an till Sennet och Hochschild och försöka hitta några bra begrepp att förklara min teori med!
Ja, där fick ni en inblick i vad som rör sig i mitt huvud den närmsta veckan! Så om jag verkar lite frånvarande eller helt plötsligt börjar leka helt omotiverat förstår ni säkert varför! 
Annars kommer dagen innehålla lite tvätt, en promenad, chicken tai, kaffe och kanske träna....
Ha en bra dag!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0