God morgon!

På er allihopa!
Idag är det ännu en dag med full rulle. Jag bestämde mig för att inte åka o träna dock, kände för att hinna vara hemma en liten stund eftersom jag ska iväg i helgen.
Så nu sitter jag hemma, bloggar en stund o äter frukost.
 Kaffe ur min underbara guldmugg som jag fått av en underbar vän =)
Sen bär det av till kyrkan, hjälpa M en stund, plugga, fixa rapporter till Årsmötet och 17-21 Live.
Lång dag....
Därför är det också skönt att vara hemma en stund nu =)
Annars går tankarna mycket till dem olika roller vi spelar hela tiden. Har vi tappat bort våra genuina "jag"? Är vi så vana nu vid att inte visa vad vi riktigt känner att vi har svårt att veta vad vi riktigt känner?
För att citera min föreläsare "Vi ska lyssna till våran inre röst men hur faan ska man höra den?"
O jag håller med! Hur ska man höra den mitt i alla andra tankar?
Detta o mycket mycket mer pratar vi om i skolan o det är så intressant.
Fundera över när du verkligen kan vara dig själv och med vem o ta vara på den/dem relationerna. Det är viktigt att ha relationer där man kan vara precis den man är och där man får agera precis så som kan känner för att agera.
Nä, nu måste jag börja göra nån nytta!
Ha en bra dag.
Kram

Kommentarer
Postat av: Erica

För mig har det varit en väldigt lång resa för att ta reda på vem jag är och det har tagit tid. Jag inser någonstans att den resan kommer att ta, si sådär hela mitt liv. En del väljer att plocka ett "jag" med en gång och leva efter det och det tycker jag verkar så skönt. För mig har det inte varit en självklar historia det här med att ha ett entydigt "Jag". Framförallt tror jag att Jaget också tar form eller påverkas av mötet med andra. Vågar man öppna sig tillräckligt och försöka lämna den där "rätt och fel" banan vi människor ofta hamnar i, så tror jag att man kan både hitta bitar till sitt eget jag och hjälpa andra att spegla sig själva. Intressent ämne du tog upp, jag kände med en gång att jag fick sån lust att kommentera det. Ha en bra dag ochhoppas du inte stressar för mycket. Stresshormonet Kortisol är inte så bra för "Jaget" :-)

2009-03-05 @ 12:17:56
URL: http://ericasutsikt.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej!

Tack för din personliga och kloka kommentar. Det är intressant att få andras bild av det hela också!

Själv är jag nog nu ganska säker på när jag kan vara mitt sanna jag och med vilka vänner. Annars har jag tidigt fått lära mig att inte visa mina känslor utåt utan hålla dem inom mig o det har ju påverkat mitt liv mer än jag trodde från början. Det är intressant nu när man läser om det för då får man en annan bild av känslor o roller. Skriver nog mer om detta temat framöver!

Ha en bra dag du med =)

2009-03-05 @ 12:47:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0