torsdag update

Hej hej!
Tog mig ut i ösregnet idag o åkte iväg för att träffa mina kursare som jag skrev i morse =)
Plaskblöta träffades vi o ändrade några meningar i vårt projektarbete, vi förstod väl inte riktigt grejen med att ha fått U :P
Men men, nu har vi fixat lite med det iaf =)
Sen traskade jag till Bibblo, det var alldeles för längesen jag var där!
Älskar lukten o tystnaden, påminner mig om barndomen när jag traskade runt där med pappa medan han plockade på sig minst 20 böcker varje gång. Jag har ett speciellt band till bibliotek o jag tror dels det beror på barndomens minnen men också att både min farfar, farmor och pappa jobbat där. Därför känns det lite extra hemma på något sätt =) Mysigt att traska runt i lugn o ro, njuta av lukten av gamla dammiga böcker, läsa på baksidor, kolla framsidor och sakta men säkert välja ut dem böcker man vill ta med hem!
Idag blev det tre stycken!

Åsa Larsson Till dess din vrede upphör - som är en deckare jag väntat på i ett år att den ska komma ut i pocket! Jag mitt nöt tänkte aldrig tanken på att låna den på bibblo :P Men idag blev det av o nu har jag redan plöjt igenom halva =) Lovely! När jag avstår från tv program för att läsa, då är boken bra!!!!

Stefan Einhorn Medmänniskor - tydligen en känd författare och jag tyckte boken lät intressant!

Marian Keyes Å andra sidan - Läste hennes senaste bok, Är det någon där?, och blev fast! Så nu ska jag ta mig igenom en till! Dem är inte precis korta! Men jag tycker om hennes sätt att skriva!
Så den 1a och 3e boken kan jag nog redan rekommendera, iaf författarna!
När jag var på bibblan ringde dem från ett jobb jag sökt och på måndag ska jag på intervju =) ÄNTLIGEN!!!!
Tar inte ut något i förskott men det var en lättnad att bara få komma på intervju! Om jag får det jobbet kommer jag klara mig ekonomiskt =) Så skönt...
Nu har jag en paus i läsandet o lyssnar febrilt på The Veronicas som jag blivit helt fast i. Här är en ny favvo låt hos mig!
The Veronicas – Take Me On The Floor
Hoppas du får en trevlig kväll!
Det här blev ett långt inlägg men jag hade mycket att berätta helt enkelt =)
Jag ska strax återgå till läsandet!
Kram kram
Spotify spelar The Veronicas för mig, det franska teet är kokat o klart o fårskinnsfällen är underbar att sitta o läsa på =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0