fredag update

Nu har jag läst ut Stefan Einhorns bok Medmänniskor.
en bok jag varmt rekommenderar efter att ha läst den på 2 1/2 timme, snabbt för mig!
Kunde inte slita mig ifrån den.
Man börjar fundera, gläds, fäller en tår, blir varm i hjärtat och funderar lite till.
Begreppet medmänniska sätts i ett nytt ljus. Vad innebär det egentligen att vara medmänniska?
Jag kan se på mitt 22 åriga liv och hitta tydliga tecken när en människa verkligen varit medmänniska i alla dess bemärkelser och jag hoppas bara att jag också fått vara det i andra människors liv.
Det är väl något som i alla fall jag strävar efter och efter att ha läst den här boken kommer jag nog tydligare se över hur i alla fall jag är medmänniska i mitt liv.
Det är som det sista Stefan skriver " Om det inte är min uppgift att vara medmänniska - vems uppgift är det då?"
Detta är en fråga vi verkligen kan ställa oss.
Han skriver också om den gyllene regeln till "Du ska sträva efter att bemöta andra som de behöver bli bemötta" Detta tycker jag är en fantastisk gyllene regel. Det är inte alltid man själv vet hur man vill bli behandlad eller vill bli behandlad på fel sätt. Alltså att sträva efter att bemöta andra människor så som de behöver bli bemötta måste ju vara det bästa.
En uppmaning jag vill delge är att nu gå ut i det fortsatta livet och bemöta andra så som de behöver bli bemötta samt att försöka vara just en medmänniska. Detta ska i alla fall jag försöka med. För man kan inte mer än försöka...
Vi är ju bara (med)människor.
O ett starkt tips är, LÄS BOKEN! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0