Lite ledigt kanske....

Hej hej!
Nu var det ett tag sen jag skrev men det har helt enkelt bara varit så mycket att göra...
Men nu är det lugnt ett litet tag, iaf ikväll =)
Sitter hemma o ser på tv just nu!
Samtidigt ligger Chikita o snosar på golvet.

Idag var jag i skolan mellan 10.30 och 16. Sen skyndade jag mig till kyrkan, åkte med dom ner till centralen där den stora bussen stod. Vid 18 vinkade jag hej då till allihopa som ska till Alperna, mina tankar och böner är med dom... 
Sen körde jag kyrkbussen för första gången, fick lov idag =) Läskig att köra tycker jag!
Tillbaka till kyrkan, släckte alla lampor o sen tog jag A's bil, tanka, hem o packa ihop allt, köpa pizza o sen hem hit!
Nu ska jag vara här i en vecka nästan, mysigt.....
Började nu fundera lite på just ordet hem. Insåg att jag skrivit att jag ska vara här som jag också kallar hem i en vecka. Det är ju inte här jag har alla mina saker men samtidigt känns här lika mycket hemma som där jag har alla mina saker.
Vad gör att vi känner oss hemma? Hur många hem kan vi ha?
Jag tror att där man känner att man kan vara den man är och bli accepterad för det, där man kan slappna av och bara vara, där är hemma.
Vad tror du?
Det var allt för idag!
Hepp

Kommentarer
Postat av: tanten

Hemma har mycket mer med relationer än adress att göra.

2009-02-07 @ 12:48:15
Postat av: Anna

Men om man bor själv o inte har några relationer som är knutna till där man ändå känner sig hemma, där man har sina saker o där man sover flest nätter, måste det ju ändå betyda att man har ett hem där.

Jag tror att man helt enkelt kan ha flera hem!!!

2009-02-07 @ 15:19:16
URL: http://asod.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0