Tillbaka...

Hej hej bloggen!
Det har varit en händelserik vecka och därför har det inte blivit så mycket bloggande.
Vår älskade hund fick flyga till nangiala.... Det kommer ta ett tag att komma över saknaden för den är stor. Eftersom Keso inte bodde hos mig så behöver jag inte handskas med sorgen hela tiden men det kommer och går. Helt plötsligt så kommer längtan efter att få klappa o gosa med honom....
Men tiden fortsätter att gå och på något sätt går man vidare.
Helgen innebar att jag i lördags morse gick upp 8 och började tvätta, diska, plugga o allt vad jag hann med. Gick ut och satte mig på en bänk på gården i solen ett tag, drack mitt kaffe o läste! Underbara vår =)

När jag satt där så ringde A o sa att jag gärna fick följa med o hjälpa henne + hennes band att bära grejer o fixa i ordning inför deras spelning på kvällen! Så ca 14.30 hämtade hon mig o vi åkte in till kyrkan.
Ganska snart blev jag deras råddare, en sån måste ju varje band ha!
Vi fick in allt i bussen o bilar, åkte till svenska mässan och lassa ur allt. Sen var det bara att koppla och fixa o trixa.
Lyssna, köra soundcheck o lyssna lite till!
På väg hem frågade A om jag ville följa med på själva spelningen så sagt och gjort. 19 släppte hon av mig, in i duschen, sminka sig och göra sig i ordning. Vid 20 hämta hon mig o så åkte vi till mässan.
Där fick jag den största räkmackan jag någonsin ätit =) Mums!
O så satt vi där o prata o hade det trevligt.
Vid 22 började dem spela! Riktigt bra får jag säga! Grymt duktiga =)

 backstage!

Som den fina råddaren jag är hejade jag på och peppade dem för det var inte en riktigt lätt publik.
Efter 2 set var kl. 01.00 och då körde dem sitt sista set till ca 01.40. 
Sen var det bara att åka hemåt o väl hemma var vi vid 02.30....puh....
Då gjorde vi misstaget att gå o lägga oss med en gång vilket resulterade i svårigheter att somna...suck...
Ja, ja... efter alldeles för få timmar med sömn vaknade vi 08.30.
Upp och göra sig i ordning o 9.04 typ satt vi i bilen in till kyrkan.
Sen var det full rulle för idag hade vi konfirmander o deras föräldrar på besök samtidigt som jag sjöng i kören och hade en årgång o så hade vi påskbuffé men den hann jag inte ens se =)
Det var full rulle till kl. 15....puh... Råddaren var igång även denna dag när S kom med det som inte blev kom tillbaka till kyrkan i går!
När vi äntligen satt i bilen o kunde pusta ut bestämde vi oss för att åka o se vad L & L-O hade att bjuda på till middag!
Sagt o gjort, hem till dem bar det och det blev ungsbakad falukorv med potatismos =) MUMS FILIBABBA!!!!
Laga mat är nått dem är väldigt bra på!!
Efter maten blev det som vanligt kaffe uppkrupen i soffan o formel 1 på tv =)
Vid 17 kanske klockan var åkte vi, lämna filmer, hämta M, lämna M, lämna filmer och sen blev jag körd hem!
Det har varit en helg som varit ganska så fylld men väldigt mysig =)
Tack.... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0