Sång o julblommor...

Hejsan svejsan!
Idag har dagen mestadels bestått av att dela ut julblommor tillsammans med mina goda vän A. Varje år åker vi runt till några av dom äldre i församlingen och delar ut en julblomma. I år var det Amaryllisar!!! Vi sjöng även en liten trudilutt på vissa ställen. O det var så härligt att se hur glada dom blev. För egentligen så lite....
Men vi tog tid o stannade o satt ner på dom flesta ställena och det var riktigt härligt.
Hade jag kunnat hade jag velat åka runt o sjunga på ålderdomshem varje dag för man märker hur mycket det betyder för dom. Samtidigt funderar man mycket och hoppas att man själv nog bara skulle dö knall fall o slippa bli sjuk o svag....
Önskar man kunde göra så mycket mer för dom alla men nu har man iaf gjort ngt....
Har också lovat några av mina äldre vänner att hälsa på dom när dom blir gamla o på vissa ska jag dra gråa hårstrån från hakan!!! Det är väl det som hör till... O vissa relationer även om man "bara" är vänner är nog också "till döden skiljer oss åt".... Det är för mig en oerhörd trygghet att veta att några av mina allra närmsta vänner aldrig kommer lämna mig fören den dag "döden skiljer oss åt". Ibland räcker det att man bara vet om det så känns livet lite lättare......
Ja ja... det var lite av dagens innehåll och till detta hörde även en massa skrik, flams, trams o allmänt flum som vanligt i mitt liv =)
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0