Gott nytt år!!

Hej hej!
Dagarna flyter på och det går riktigt fort tycker jag... Nästan lite för fort....
Idag är det nyårsafton som nog ingen missat! Jag ska fira den hemma hos mina goda vänner E&J o C ska med också!
Igår såg jag ett väldigt intressant program på 2an faktiskt! VEt inte riktigt vad som hänt med mej... läser tidningen.. ser på svt... oj oj.... Men iaf, det handlade om att älska sig själv mer än andra.
Man fick följa 2 ungdomar som älskade sig själva mer än någon annan och så var det bl. a en sociolog som pratade.
Det man mest diskuterade var den individualisering som pågår och att det nästan är nödvändigt i dagens samhälle att älska sig själv mest för att klara sig, få bra jobb och vänner. Man måste tänka på hur man ser ut och vad man gör.
Hur bra är då den individualisering som pågår, om det pågår nån? Det beror ju på vem man frågar!
Till en viss del kan det vara bra att vi blir mer medvetna om att vi är individer men vi får inte glömma att vi är sociala människor o lever i ett samhälle.
Vi är beroende av mänskliga relationer för att må bra.
Hur blir det om alla relationer bara byggs via nätet o telefonen? Hur mår vi om vi inte får någon form av fysisk kontakt alls?
För mej skulle det inte funka iaf! Vad tröstar mer än att nån håller om än ett tag? Hur beskriver man allt som kan rymmas i ett enda ögonkast i ord? Kroppsspråket behövs, spänningen i att lära sig en annan människas "språk" o helt plötsligt märka att man känner varandra så väl att inga ord behövs.
Detta var lite av dagens tankar emellan pluggandet o väntandet på min Mac!
Gott nytt år på er alla!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0