Är det jul redan???

Hej hej!
Jag har, som ni kan förstå med hjälp av titeln, väldigt svårt att förstå att det är jul!
Trots julkonsert, julmarknad, julsångsgudstjänst, julfest o allt juligt som vi hållt på med i kyrkan dom senaste helgerna har inte riktigt julstämningen kommit.
Kan det vara bristen på snö? Eller att det varit så oerhört mycket som hänt i december att jag inte hunnit med helt enkelt?
Några gånger har dock julstämningen infunnit sig, kort med effektiv. Som igår när först O spelade så mäktigt på orgeln att jag inte kunde sjunga och sen hemma hon O+M när vi bara låg o kolla på film. Då kändes det lite juligt! Kanske var det för att O älskar julbelysning på huset eller för den fantastiska granen eller helt enkelt bara för att jag var i närvaron av vänner.
Men folk säger att det är julafton i övermorgon så då får jag väl tro dom!
Jag har som ni ser här redan fått en underbar julklapp


en fantastiskt mjuk o gossi morgonrock... Precis en sån jag ville ha!!! Tack än en gång M....
Så det är klart, julklappar är ju ett klart o tydligt tecken på jul!
O att min vän A idag började prata om Jesu födelse o att det nog är ett bra tema i sin betraktelse på onsdag, eller att hon kanske iaf ska nämna det!!!!
Julen kommer iaf att innebära några dagar med mina föräldrar o min vän C hos mina päron o sen bär det hemåt o så får vi se var det slutar!
Nu ska jag se den oerhört skicklige buktalaren Jeff Dunham på tv! Att rekommendera!!
Ha det bra så länge!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0